کمپین انتخاباتی جو بایدن، برای جلب نظر جوانان به شبکه اجتماعی تیک تاک روی آورده است. این تصمیم با نگرانیهایی در میان مقامات برجسته آمریکایی درباره امنیت ملی همراه بوده است زیرا تیک تاک به چینیها تعلق دارد. این اقدام به خاطر قانونی است که بایدن در سال 2022 امضا کرد و ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن را برای دستگاههای دولتی تعیین کرد.
به گزارش گاردین، جو بایدن در حین مسابقه “سوپر بول” حساب کاربری جدیدی در تیک تاک ایجاد کرده و در ویدیویی درباره این مسابقه سخن میگوید. این حرکت نگرانیهایی را درباره امنیت ملی برانگیز کرده است. برخی از سیاستمداران آمریکایی به دلیل مخاوف از دسترسی چین به دادههای کاربران یا تأثیر آن بر محتوای این اپلیکیشن، خواستار ممنوعیت آن شدهاند.
تیک تاک ادعا کرده است که دادههای کاربران آمریکایی را با دولت چین به اشتراک نمیگذارد و اقدامات اساسی برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران انجام داده است.
مایکل هاپکینز، استراتژیست دموکراتی که در کمپینهای انتخاباتی باراک اوباما و هیلاری کلینتون فعالیت داشته است، اظهار داشته است که بسیاری از دموکراتها از استفاده از تیک تاک برای برقراری ارتباط با رأیدهندگان مردد هستند، به خصوص با توجه به مسائل امنیتی داده. وی با تأکید بر این نکته افزوده است که نامزدها باید با این واقعیت که این اپلیکیشن بستری برای دسترسی به جمعیتهای مختلف است، روبرو شوند.
تیک تاک اعلام کرده است که در حال حاضر 170 میلیون آمریکایی از این پلتفرم استفاده میکنند که این رقم نشاندهنده افزایش نسبت به 150 میلیون نفر در سال گذشته است. با توجه به این اعداد بزرگ، نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا ناگزیرند از این پلتفرم برای برقراری ارتباط با جمعیت جوانتر استفاده کنند.
تا کنون، کمپین بایدن از اشخاص معروف و اینفلوئنسرها برای انتقال پیامهای سیاسی خود به جمعیت جوانتر استفاده کرده است. ارتباط با این جمعیت برای بایدن بسیار اهمیت دارد؛ زیرا سن او 81 سال است و نظرسنجیها نشان میدهد که 75 درصد از افرادی که میخواهند در ماه نوامبر 2024 رأی دهند، باور دارند که او برای ریاست جمهوری خیلی پیر است.