هوش مصنوعی در Call of Duty؛ کاهش ۴۳ درصدی محتوای نامناسب بازیکنان
استفاده از فناوریهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در بازیهای ویدیویی مزایای بسیاری دارد. در حالی که هوش مصنوعی مولد به تولید محتوا کمک میکند، یکی از کاربردهای برجسته این فناوری، پایش و مدیریت چتهای صوتی و نوشتاری در بازیهای آنلاین رقابتی است. یکی از سیستمهای نوین در این حوزه، ToxMod است که با استفاده از آن در بازی Call of Duty کاهش قابل توجهی در تخلفات کلامی بازیکنان مشاهده شده است.
بنا به گزارش بلاگ رسمی Call of Duty، از ابتدای سال جاری میلادی، سیستم هوش مصنوعی ToxMod موفق شده است تا ۴۳ درصد از محتوای نامناسب را کاهش دهد. این موفقیت باعث شده تا احتمال استفاده از این سیستم در بازی Call of Duty: Black Ops 6 که قرار است در ۲۵ اکتبر (۴ آبان) منتشر شود، افزایش یابد.
شرکت اکتیویژن بلیزارد، در نوامبر گذشته با عرضه بازی Call of Duty: Modern Warfare III، رسماً از سیستم پایش محتوای ToxMod رونمایی کرد. طبق اطلاعات وبسایت ToxMod، این سیستم با تجزیه و تحلیل رونوشتهای متنی چتهای صوتی، تفاوت بین تخریب و آزار کلامی را شناسایی میکند. ToxMod از طریق نظارت بر کلمات کلیدی و احساسات بازیکنان، و با درک زمینه مکالمه، تخلفات را شناسایی کرده و آنها را برای بررسی به ناظران انسانی ارسال میکند.
این سیستم بهتنهایی نمیتواند دسترسی بازیکنان را محدود کند، اما تخلفات را علامتگذاری کرده تا ناظران انسانی برای تصمیمگیری نهایی وارد عمل شوند. بر اساس آمار، استفاده از این سیستم در بازیهای Modern Warfare III و Call of Duty: Warzone از ژوئن ۲۰۲۴ باعث کاهش ۶۷ درصدی تخلفات در این بازیها شده است.