BMW در کارخانه خودروسازی خود در کارولینای جنوبی با استفاده از رباتهای انساننما استفاده میکند. این همکاری با استارتاپ رباتیک Figure انجام شده و هدف نهایی آن، سپردن وظایف دشوار، غیر ایمن یا تکراری در فرآیند تولید خودرو به این رباتهای چند منظوره است.
برت ادکاک، مدیرعامل Figure، اظهار داشته است: “رباتهای تکمنظوره در بازار تجاری به سرعت اشباع شدهاند، اما قابلیت بیانشده در رباتهای چند منظوره هنوز بهطور کامل بهرهبرداری نشده است. با رباتهای Figure، شرکتها میتوانند بهرهوری را افزایش داده و هزینهها را کاهش داده و همچنین محیط کاری امنتر و پایدارتری ایجاد کنند.”
خودروسازان دیگر نیز، مانند هوندا و هیوندای، تلاشهای زیادی برای توسعه رباتهای راهرونده انجام دادهاند، و این تلاشها برای ادغام این رباتها در محیطهای واقعی روز بهروز درحال افزایش است. تسلا نیز در ماه دسامبر رونمایی از نسل دوم ربات انساننما Optimus خود کرد و آمازون از ربات دوپای Digit از Agility Robotics را در انبارهای خود به کار گرفته است.
تاکنون، جزئیاتی از تعداد رباتها یا وظایف آنها در کارخانه خودروسازی BMW و Figure اعلام نشده است. ادکاک تأکید کرده که این همکاری با مقیاس کوچک آغاز شده و در صورت موفقیت، به مقیاس گستردهتری خواهد رفت.