آیفون نماد فرمانروایی در بازار موبایل چین؛ تحلیل سهم بازار در سال ۲۰۲۳

22
0
آیفون نماد فرمانروایی در بازار موبایل چین؛ تحلیل سهم بازار در سال ۲۰۲۳

پس از تبدیل به برترین برند جهانی در بازار موبایل، اپل اکنون به عنوان فرمانروای بازار چین پرچم‌داری می‌کند. در گزارش جدید IDC آمده است که در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۲۳ و کل سال، اپل و آنر با هم ۳۵ درصد از سهم بازار موبایل چین را به خود اختصاص داده‌اند.

در روزهای پایانی سال ۲۰۲۳، اپل با کاهش اندک ۲٫۱ درصدی، به نسبت ۲۰ درصد از بازار چین به‌عنوان بازار آیفون تثبیت یافت. در همین مدت، آنر نیز با کاهش ۰٫۹ درصدی، جایگاه دوم خود را با ۱۶٫۸ درصد از بازار حفظ کرد.

شرکت‌های دیگر نیز در این رقابت حضور دارند؛ ویوو با کاهش ۸٫۴ درصدی به ۱۵٫۷ درصد از بازار موبایل چین دست یافته است. همچنین، هواوی با رشد ۳۶٫۲ درصدی، سهم ۱۳٫۹ درصدی از بازار را به خود اختصاص داده است.

در کل سال، اپل و آنر با سهم‌های به‌ترتیب ۱۷٫۳ و ۱۷٫۱ درصد، جایگاه اول و دوم بازار را به‌دست آورده‌اند. محبوبیت گوشی‌های آیفون، به‌خصوص سری آیفون ۱۵، اپل را به فرمانروای بازار موبایل چین تبدیل کرده است.

همچنین، در سطح جهانی، مدل‌های مختلف گوشی‌های شیائومی، ویوو و اوپو محبوب‌تر از کشور مبدأ خود شده‌اند. شیائومی با فروش ۱۴۵٫۹ میلیون دستگاه، جایگاه سوم خود را تثبیت کرده است.

با بازگشت هواوی و ظهور شرکت‌های جدید، تنوع در بازار گوشی‌های هوشمند به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. با وجود رکود در بازار و تغییرات قیمت، چشم‌انداز فروش گوشی‌های هوشمند همچنان پر از چالش و جذابیت خواهد بود.

زینب کریمی پور
نوشته شده توسط

زینب کریمی پور

عاشق تکنولوژی و هرآنچه که به دنیای روز مرتبطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *