یوتیوب به یک مرحله مهم دیگر از توسعهاش دست یافته و تعداد مشترکین پولی آن در سطح جهان به بیش از 100 میلیون نفر رسیده است. این اعداد شامل اشتراکهای آزمایشی نیز میشود و بنابراین تعداد دقیق مشترکین پولی ممکن است کمتر از این مقدار باشد.
گوگل از طریق پست جدید وبلاگ یوتوب اعلام کرد که تعداد مشترکین سرویسهای YouTube Music و Premium آن به بیش از 100 میلیون نفر رسیده است. YouTube Music سرویس پخش موسیقی گوگل است و اشتراک پریمیوم آن، که تبلیغات را حذف میکند، با هزینه ماهانه 10.99 دلار ارائه میشود. سرویس پریمیوم یوتوب نیز با قیمت 13.99 دلار در ماه ارائه میشود و علاوه بر حذف تبلیغات و امکان دسترسی به ویدیوهای با کیفیت بالاتر، شامل خدمات Music Premium نیز میشود.
تعداد مشترکین پولی یوتوب در مقایسه با سایر پلتفرمها، هنوز هم کمتر از نتفلیکس (با 260.8 میلیون مشترک) و اسپاتیفای (با 226 میلیون مشترک پولی) است. تعداد مشترکین پولی دیزنی پلاس نیز سال گذشته از 150 میلیون نفر عبور کرده بود.
هرچند یوتوب تعداد دقیق مشترکین هر یک از این سرویسها را اعلام نکرده است، اما مشخص نیست چند نفر برای یوتوب موزیک و چند نفر برای YouTube Premium هزینه پرداخت کردهاند.
اشتراک یوتوب یکی از عوامل اصلی درآمدزایی سرویسهای اشتراکی گوگل محسوب میشود و درآمد آن در سال 2023 به 15 میلیارد دلار رسیده است. تقریباً 9 سال از زمانی که یوتوب سرویس اشتراک پولی و بدون تبلیغات خود را راهاندازی کرد میگذرد. تا پیش از این، سرویس پخش ویدیویی گوگل به نام YouTube Red بوده که بعداً به دو سرویس مستقل به نامهای YouTube Premium و YouTube Music Premium تقسیم شده است. هرچند منبع اصلی درآمد یوتوب تبلیغات است، اما سرویسهای اشتراکی نیز نقش مهمی در کسب درآمد این پلتفرم ایفا میکنند.