معرفی مدل بی ام و M5؛ قدرتمندترین و سنگین‌ ترین M5 تاریخ

36
0
معرفی مدل بی ام و M5

با رونمایی از نسل جدید بی ام و M5، یکی از معدود خودروهای جذاب باقی‌مانده در صنعت خودروسازی، خودروساز باواریایی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این خودرو نه تنها قوی‌ترین M5 تاریخ محسوب می‌شود بلکه به دلیل استفاده از پیشرانه هیبریدی و پکیج باتری‌ها، سنگین‌ترین M5 نیز لقب گرفته است.

مشخصات فنی بی ام و M5 جدید

بی ام و M5 جدید به سنت‌های خود وفادار مانده و از موتور V8 با حجم 4.4 لیتر و توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد. موتور الکتریکی آن نیز درون گیربکس هشت‌سرعته جاسازی شده است. این ترکیب فنی مجموعاً 717 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. موتور درون‌سوز به‌تنهایی 577 اسب‌بخار قدرت دارد و موتور الکتریکی 194 اسب‌بخار دیگر اضافه می‌کند. پکیج باتری‌ها با ظرفیت 14.8 کیلووات ساعت، کوچک‌تر از مدل XM است.

بی ام و ادعا می‌کند شتاب صفرتاصد این خودرو 3.4 ثانیه خواهد بود. حداکثر سرعت این خودرو به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده اما با خرید بسته M Driver می‌توانید این سرعت را به 305 کیلومتر بر ساعت برسانید. برد تمام برقی M5 جدید نیز 40 کیلومتر است. در صورت نیاز به قدرت بیشتر، موتور درون‌سوز فعال می‌شود.

مشخصات فنی بی ام و M5 جدید

ویژگی‌های خاص بی ام و M5 جدید

بی ام و M5 جدید در 9 رنگ استاندارد عرضه می‌شود، اما خریداران می‌توانند با پرداخت هزینه بیشتر رنگ‌های منحصربه‌فرد خود را سفارش دهند. وزن این خودرو به 2.5 تن رسیده است که حتی از فورد F-150 با کابین چهاردر و سیستم چهارچرخ متحرک بیشتر است. مهندسان بی ام و توزیع وزن را به بهترین شکل ممکن انجام داده‌اند. قیمت اولیه این خودرو 120,675 دلار (7,240,500,000 تومان) است و تحویل آن از اواخر سال جاری آغاز می‌شود.

حالت‌های رانندگی بی ام و M5 جدید

برای بی ام و M5 جدید سه حالت رانندگی در نظر گرفته شده است:

  • حالت کامفورت (راحت): موتور بنزینی اغلب خاموش است و سیستم تعلیق در نرم‌ترین حالت قرار دارد.
    حالت اسپرت و اسپرت پلاس: موتور بنزینی همیشه روشن است و رانندگی با حداکثر قدرت انجام می‌شود.

همچنین، مشتریان می‌توانند با پرداخت هزینه بیشتر، حالت‌های رانندگی داینامیک و داینامیک پلاس را انتخاب کنند که پیشرانه‌ها را در حالت قدرت کامل قرار می‌دهند و سیستم خنک‌کننده را برای بازدهی بیشتر بهبود می‌بخشند.

بهبودهای بی ام و M5 نسبت به مدل‌های قبلی

سیستم ترمز بی ام و M5 جدید شامل کالیپرهای شش‌پیستونی و دیسک‌های 16.1 اینچی در جلو و کالیپرهای شناور تک‌پیستونی با دیسک‌های 15.7 اینچی در عقب است. ترمزهای سرامیکی کربن M با دیسک‌های بزرگ‌تر و سبک‌تر نیز به عنوان آپشن موجود است. رینگ‌های خودرو در جلو 20 اینچی و در عقب 21 اینچی هستند.

طراحی کابین و شاسی

کابین M5 با بهبودهای قابل توجهی همراه است. سیستم تعلیق عقب پنج‌اتصاله و از بازوهای کنترلی تقویت‌شده بهره می‌برد. سیستم تعلیق جلو از نوع جناغی دوبل است و شاسی با ضربه‌گیرهای الکترونیکی تقویت شده است که قابلیت تنظیم سفتی یا نرمی را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *