اسپاتیفای (Spotify)، یکی از بزرگترین پلتفرمهای استریم موسیقی جهان، اعلام کرده که در حال گسترش قابلیت پخش موزیک ویدیو برای کاربران پریمیوم خود در 85 بازار جدید است. این ویژگی که برای اولینبار در ماه مارس به صورت آزمایشی در چند کشور محدود معرفی شد، اکنون بهزودی در دسترس کاربران بیشتری قرار خواهد گرفت.
اسپاتیفای در ابتدا این قابلیت را به صورت بتا در 11 کشور از جمله بریتانیا، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، سوئد، برزیل، کلمبیا، فیلیپین، اندونزی و کنیا منتشر کرد و پس از آن مصر نیز به این فهرست اضافه شد. اکنون این قابلیت برای 85 کشور دیگر عرضه میشود، هرچند مشخص نیست که آیا ایالات متحده نیز در این فهرست قرار دارد یا خیر. این کشور یکی از بزرگترین بازارهای اسپاتیفای است، اما در مرحله اولیه این ویژگی شامل آن نشد.
ویژگی پخش موزیک ویدیو تنها برای کاربران پولی اسپاتیفای در دسترس است و بر روی هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ کار میکند. کاربران میتوانند بهراحتی با فشردن یک دکمه بین پخش صدا و تصویر جابهجا شوند. اسپاتیفای اخیراً این قابلیت را بهبود بخشیده تا تجربهای یکپارچهتر برای سوییچ بین صدا و تصویر فراهم کند؛ به این صورت که با تغییر حالت پخش، ویدیو دیگر از ابتدا شروع نمیشود.
این پلتفرم همچنین نشانگرهایی در کنار نام آهنگها قرار داده است تا کاربران بتوانند به راحتی موزیک ویدیوها را در نتایج جستجو پیدا کنند. یکی دیگر از قابلیتهای جذاب، امکان چرخاندن گوشی به حالت افقی است که موزیک ویدیو به صورت تمام صفحه نمایش داده میشود.
طبق آمار اسپاتیفای، کاربرانی که برای اولین بار یک موزیک ویدیو را تماشا میکنند، 34 درصد بیشتر احتمال دارد که در هفته بعد دوباره به همان آهنگ گوش دهند. این قابلیت جدید، تجربه کاربران را غنیتر کرده و موجب افزایش تعامل و بازگشت مجدد کاربران به پلتفرم اسپاتیفای شده است.